Майката на всички пустинни ралита ни демонстрира следното: „Париж – Дакар” се превърна успешно в „Дакар” и „Дакар – Серии”. Това, което функционира при лицензираните френски мега ралита, ще обогатява сега и приключенските офроуд състезания. Рали „Бреслау” отново разширява мирогледа си с едно ново и атрактивно офроуд мероприятие.
Разширяване, а не смяна
Една смела крачка за най-старото и успешно приключенско рали в Европа, чието име отдавна се е утвърдило на международната офроуд сцена. Името „Бреслау” е синоним за необикновени предизвикателства, екстремни и зрелищни маршрути и професионална организация. Защо тогава мега събитие като „Бреслау” да остане само в Полша? Считано от сега за всички офроуд състезатели важи: Бреслау е навсякъде! Но, не се притеснявайте, традиционното рали в Полша няма да отпадне. То ще стартира, както обикновено през последния уикенд на месец юни – но този път ще започне от Бреслау и ще финишира в Дрезден. Не пишем нова история на Бреслау, а я разширяваме в международен аспект с нови и вълнуващи страници!
Партньорство, пълно с енергия
„Заедно сме по-силни!” Това важи в особена степен за офроуд спорта, при който много често целта може да се достигне само с помощта на другите. А тогава защо да не приложим този принцип и в организацията? По тази причина двамата организатори на ралито Хенрик Щрасер (Рали Бреслау) и Александър Ковачев (Балкан Офроуд Рали) развиха идеята да обединят силите си за две мероприятия. Така се породи идеята да се организират две ралита. За целта Щрасер и Ковачев учредиха Breslau International GmbH & Co KG.
Нова категория при автомобилите: „Бреслау Крос Кънтри”
„Вторият Бреслау” (който всъщност е 18-ти по ред) няма да играе ролята на дубльор на класическия маратон, а ще има собствен, неповторим характер. Заедно с класическия „Бреслау”, характерен с лебедки и преминаване през вода и блата, сега създаваме за първи път „Бреслау Крос Кънтри”. Тук скоростта си партнира на първо място с добрите навигационни умения. И още нещо ново: „туристите”, които искат да се докоснат до атмосферата на този вид спорт са добре дошли. Нужни са само навигационна книга (roadbook), трипмастер и каска.
Крос Кънтри версията на рали Бреслау е в най-добрия рали рейд формат, характеризиращ се с дълги и скоростни етапи. Профилът на маршрутите не изисква лебедки, а майсторство зад волана.
В новия клас се допускат рали-рейд автомобили и без хомологация на FIA. С това ралито привлича и отбори, състезаващи се с в скоростните баха състезания, които ще се борят помежду си в отделно от това на “хард” майсторите трасе.
Триизмерен
Топографията в Полша е по-скоро двуизмерна: най-високия пясъчен насип е едва 25 метра. В Румъния и България предстои „триизмерно шофиране”. Надпреварата преминава през най-красивите райони с девствена природа. Предизвикателството към пилотските умения се допълва до съвършенство с разположението на биваците в идилични места, с цел да се улови атмосферата на страните и техните народи.
Планини, Дунав, Черноморие
Страните от Югоизточна Европа имат дългогодишен опит в офроуд спорта. Припомнете си силния баха шампионат в Унгария. Тази година Hungarian Baja дори е кръг от Световния календар на FIA. Или съседна Румъния: От 15 години има силно присъствие на международната офроуд сцена, като опитните състезатели с удоволствие ще си спомнят за Carpat Trophy и други мероприятия. Към момента, на особено силен интерес се радва „Transylvania Adventure Trophy” (ТАТ). Всяка година там стартират над 140 участника от 14 държави.
От единадесет години федерациите по моторни спортове развиват в България много силен национален шампионат за високопроходими автомобили и Ендуро/АТВ. Страната е известна с много добрите си маратони в рали рейд и ендуро, като напр. “Balkan Offroad Rally” и "Six Days Crazy Job". На състезания като „Бреслау” и Baja Saxonia, българските пилоти всяка година заемат челни позиции.
Уникален маршрут
От 24 Септември до 1 Октомври 2011 г. в Будапеща ще стартира 18-то рали „Бреслау”. Стартът на шоуто ще се предшества от атрактивен пролог в унгарската столица. След един специален етап в Унгария, ралито ще премине границата с Румъния и ще се отправи през Карпатите в посока Сибиу. Тук ще се шофира по Kings Road – най-високия открит път (2300м) над Карпатите. Пускайки се на юг, състезанието ще влезе в България през моста на река Дунав при град Русе.
След два състезателни дни в България, достигайки до крайбрежието на Черно море, керванът отново ще поеме към Румъния, като победителите ще станат ясни на финала в Сибиу.
Цени и стандарти тип „Бреслау”
Стартиращите участници в класическото рали „Бреслау” получават отстъпка от стартовата такса - 300 Евро за леки автомобили и 150 Евро за мотори/ATV.
Срещу това участниците получават едноседмично приключенско рали в най-красивите офроуд местности, които могат да съществуват. Всички познати стандарти са налице: от медицинско обслужване до едноседмичен кетъринг – приспособени към местните вкусове. Стандартът съответства на познатия вече в Бреслау. Забележка: Ако на етикета пише Бреслау, то и съдържанието е Бреслау!
Добре е да се знае
На ендуро пилотите се дава възможност да предадат моторите си на два събирателни пункта в Германия. Те ще бъдат транспортирани с товарни камиони, както и в случай на повреди по време на ралито. Предвиден е и обратен транспорт от финала до двата събирателни пункта в Германия.
В допълнителната транспортна такса от 490 Евро се включва и превоза на два алуминиеви сандъка с материали и лично облекло, както резервни гуми и туби за гориво.
За участниците с камиони за първи път се дава възможност да стигнат до Будапеща с RO-RO кораби по р. Дунав. Можем да Ви изпратим съответните координати, в случай, че проявявате интерес.
„Новият Бреслау” предлага на всички заинтересовани едно ново предизвикателство – A New Challenge. Едно атрактивно предложение в очарователни нови места, при познатите вече стандарти, условия и предвидими разходи. Състезанието е организирано от хора, символи на най-високите стандарти в офроуд спорта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар